Ordrerne væltede ind på Valentinsdag hos Interflora

Ny rekord

Annonce

I år satsede Interflora, med sin 20-års erfaring inden for e-handel, på en salgsrekord for tredje år i træk i løbet af Valentinsdag.

Det skrev Ehandel.dk om for et par dage siden.

LÆS OGSÅ:
Interflora: "Vi håber at kapitalisere ekstra på Valentinsdag"

Interflora har fra 2013-2018 oplevet en vækst på 73 procent, og i år kunne blomster- og gavekæden igen melde fremgang.

Annonce

Valentinsdag er ovre, og virksomheden kan være meget tilfreds – den har nemlig slået ny rekord under hjerternes fest. Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Frem til vores deadline for bestillinger på Interflora.dk har der været rigtig travlt, og de mange blomsterhandlere landet over har løbet stærkt for at nå alle ordrer. Vi er selvfølgelig rigtig glade for en fremgang på 11 pct. i forhold til sidste års rekord, men samtidig glæder vi os over, at mange danskere husker på hinanden og kærligheden, siger administrerende direktør og partner hos Interflora, Søren Flemming Larsen

Danskerne flotter sig

Ifølge Interflora har tendenserne ændret sig, og danskerne er langt fra sparsommelige. I forhold til sidste år er der i hvert fald bliver smidt væsentligt flere varer i indkøbskurven.

- Der er altid nogle ordrer, der er lidt udover det sædvanlige, men på Interflora.dk har vi kunnet se, at folk i gennemsnit vælger at bruge flere penge på større buketter og ekstra varer som chokolade. Blomster er stadig kærlighedens sprog og Valentinsdag kan være en god anledning for os alle til at huske på romantikken i en ellers travl hverdag, siger Søren Flemming Larsen

Selskabets strategi fremadrettet, for at tage yderligere markedsandele, er blandt andet udvidede bestillingstider for leverancer på samme dag samt et fuldt optimeret website.

Foto: Marie Eriksen