Zalando sælger sit datterselskab – “bidrager ikke”

Har gransket virksomheden i de seneste måneder.

I 2017 købte Zalando den tyske basketballbutik Kickz, som skulle bidrage til et ”stærkere” sortiment inden for sportssegmentet.

Men nu meddeler modegiganten, at de er færdige med det brand, der i dag består af en e-handel og elleve fysiske butikker.

Annonce

Kickz bliver nu opkøbt af tyske Play Hard, der administreres af Jacob Fatih og Philipp Buchholtz, og er et datterselskab af Crealize, der udvikler forretningsmodeller. Opøbet forventes afsluttet i løbet af første kvartal af 2020.

I begyndelsen af ​​2019 opdaterede modevirksomheden sin platformstrategi, og det nye hovedfokus har siden været at blive ”udgangspunktet for mode i Europa”.

LÆS OGSÅ: Interview: Zalandochef: ”Vi vil erstatte sociale medier”

Zalando stræber efter at have et tættere forhold til sine kunder ved at skræddersy sine tilbud og investere i områder, der giver mest mulig værdi.

Set fra dette perspektiv har Zalando gennemgået Kickz's aktiviteter i de seneste måneder og konkluderet, at den ikke bidrager til virksomhedens opdaterede strategi.

Købet påvirker ikke Kickz's medarbejdere, og virksomheden kommer til at fortsætte sin drift uden ændringer.