Nyt fokus i sigte.
Da Zalando organiserede Bread&Butter-festival i sommer, valgte 35.000 mennesker denne gang - med kunstnere som Lauryn Hill og Jaden Smith - at besøge arrangementet i Berlin.
Messen varede i tre dage og efterfølgende blev arrangementet beskrevet som en succes for virksomheden.
- Det viser, at festivalen virkelig opfylder vores målgruppes behov, sagde Carsten Hendrich, ansvarlig for Zalandos "Creative Lab", i en kommentar.
LÆS OGSÅ: Online markedspladser – Trussel eller mulighed?
Tester og udvikler løbende
Men et par måneder senere er tonen anderledes.
Ifølge siden Fashionforum.dk har Zalando nu besluttet at lukke Bread&Butter ned, i hvert fald i sin nuværende form.
- Efter at have overvejet tingene grundigt, besluttede vi ikke at arrangere festivalen næste år. På Zalando tester, evaluerer og udvikler vi løbende på forskellige projekter. Med Bread&Butter har vi fået modekundskaber og vundet tillid. På baggrund af disse erfaringer vil vi nu fokusere på et bredere publikum med personlige og lokale kampagner, siger en af Zalandos tre daglige ledere, David Schneider, til Fashionforum.
Festivalen blev grundlagt af Zalando i 2014 og er siden vokset hvert år.