Zalandos festival fik 35.000 besøgende – nu bliver den lukket ned

Nyt fokus i sigte. 

Da Zalando organiserede Bread&Butter-festival i sommer, valgte 35.000 mennesker denne gang - med kunstnere som Lauryn Hill og Jaden Smith - at besøge arrangementet i Berlin.

Annonce

Messen varede i tre dage og efterfølgende blev arrangementet beskrevet som en succes for virksomheden.

- Det viser, at festivalen virkelig opfylder vores målgruppes behov, sagde Carsten Hendrich, ansvarlig for Zalandos "Creative Lab", i en kommentar.

LÆS OGSÅ: Online markedspladser – Trussel eller mulighed?

Tester og udvikler løbende

Men et par måneder senere er tonen anderledes.

Ifølge siden Fashionforum.dk har Zalando nu besluttet at lukke Bread&Butter ned, i hvert fald i sin nuværende form.

- Efter at have overvejet tingene grundigt, besluttede vi ikke at arrangere festivalen næste år. På Zalando tester, evaluerer og udvikler vi løbende på forskellige projekter. Med Bread&Butter har vi fået modekundskaber og vundet tillid. På baggrund af disse erfaringer vil vi nu fokusere på et bredere publikum med personlige og lokale kampagner, siger en af ​​Zalandos tre daglige ledere, David Schneider, til Fashionforum.

Festivalen blev grundlagt af Zalando i 2014 og er siden vokset hvert år.

Annonce