5 events, der kan skyde din virksomheds online-salg til Kina i gang

Danske brands vinder kinesiske hjerter i stor stil

Annonce

Det er lige så stille begyndt at gå op for den såkaldte ”vestlige” verden, at Kina ikke længere er det u-land, som mange af os engang lærte om i skolen. Gennem de senere år har Kina gennemgået en enorm teknologisk udvikling, som placerer landet i verdenseliten inden for bl.a. sociale medier, kunstig intelligens, droner, fintech og e-handel.

Kinesiske e-handelsvirksomheder som Alibaba og Tencent har formået at få e-handlen til at smelte sammen med bl.a. sociale medier og fysisk handel på en måde, som endnu ikke er set herhjemme.

Annonce

I takt med udviklingen har de kinesiske forbrugere fået flere penge mellem hænderne, og den nyvundne velstand har givet dem mulighed for at være mere kvalitetsbevidste i deres forbrugsvaner.

Det er her, danske brands kommer ind i billedet. Mange kinesere har nemlig fået øjnene op for dansk design, som de forbinder med autenticitet, kvalitet og ikke mindst troværdighed. De er vilde med Ecco-sko, Flexa-møbler, Stelton-kander og Kähler-vaser, og også mindre danske brands klarer sig godt på kinesiske e-handels-platforme.

LÆS OGSÅ: Kineserne vil have nordisk kvalitet

Vejen til det kinesiske marked

Der er ingen tvivl om, at der er et stort potentiale i det kinesiske marked. Hvordan din virksomhed kan udnytte dette potentiale, kan du blive klogere på ved at deltage i et eller flere af nedenstående arrangementer.


E-handel til Kina: Hvordan bliver du synlig på Alibabas platforme?

København d. 26. marts kl. 9-12

Arrangør: Dansk Industri

På dette formiddagsseminar kan du bl.a. høre om det kinesiske e-handelsmarked, den sociale handelsplatform WeChat og platformen Tmall Global, hvor kineserne kan købe varer fra udenlandske virksomheder.

Du kan også blive klogere på mulighederne for at starte med at sælge til Kina via Tmall Global uden at foretage store investeringer og få indblik i, hvordan du kan beskytte dit varemærke i Kina.

Programmet byder desuden på et oplæg af Ulrik Larsen fra det danske skincare-brand Barberians, som fortæller om sine erfaringer med online-salg til Kina.

Du kan læse mere om seminaret og tilmelde dig på Dansk Industris hjemmeside.

Introduktion til det kinesiske digitale marked

København d. 27. marts kl. 13:00-15:25

Herning d. 28. marts kl. 08:30-11:25

Arrangør: Dansk Mode & Tekstil og Greenway Logistics

Dette seminar sætter fokus på konkrete muligheder for online-salg i Kina. Du kan høre om de kinesiske virksomheder, der styrer det digitale marked i Kina, heriblandt WeChat.

Du får indblik i en verden, der i den grad har bygget bro mellem online, offline og logistik, og i den rolle, som sociale medier og influencer marketing spiller i kinesisk e-handel.

Du bliver også præsenteret for en løsning, der kan hjælpe din virksomhed ind på WeChat med relativt små opstartsomkostninger.

Til sidst i programmet kan du høre et indlæg om, hvordan man kan fange kinesiske turisters interesse, samt hvordan man kan fortsætte med at sælge til dem, når de er tilbage i Kina.

Du kan læse mere om seminaret og tilmelde dig på Dansk Mode & Tekstils hjemmeside.

LÆS OGSÅ: Kollektive fragtordninger – Effektive og miljøvenlige

SMV’er i Kina

København d. 27. marts kl. 9-11.30

Aarhus d. 25. april kl. 9-11.30 

Arrangør: Dansk Erhverv

På dette formiddagsseminar har du mulighed for at høre om varemærkebeskyttelse i Kina og markedsføring på landets sociale medier.

Du kan også blive klogere på mulighederne for at starte med at sælge til Kina via platformen Tmall Global, hvor kinesiske forbrugere kan købe varer fra udenlandske virksomheder.

Seminaret slutter med en case om en dansk virksomheds erfaringer med online-salg til Kina. I København er det Ulrik Larsen fra Barberians, der fortæller, og i Aarhus er det Henrik Axelsen fra Axelsen Management.

På Dansk Erhvervs hjemmeside kan du læse mere om seminarerne i København og Herning.