Den kinesiske købsfest lokker med flere danske netbutikker

Vi har fået en kommentar fra direktør hos Pricerunner, Martin Andersen

Singles Day-udsalget landede i år på en ganske almindelig mandag, og det var lidt spændende at se, i hvor høj grad de danske netbutikker ville deltage i festlighederne.

PriceRunners vurdering forud for Singles Day var, at hver femte butik ville prøve sig ad med tilbud i løbet af dagen – det holdt stik.

Annonce

En gennemgang af mandagens tilbud fastslår, at knap 20 procent af de danske netbutikker hoppede med på Singles Day-bølgen.

LÆS OGSÅ: Danske e-handelsgiganter viser vejen: 1 ud af 5 satser på Singles Day 


"Et godt fodfæste i Danmark"

I en undersøgelse viser statistikken for Singles Day endvidere, at butikkerne i gennemsnit havde 6 procent af alle produkter på udsalg.

Det kan sammenlignes med Black Friday i 2018, hvor andelen af ​​de produkter, der blev solgt, var 21 procent.

Den gennemsnitlige prisnedsættelse landede på 16 procent, hvilket står overfor 20 procent på Black Friday i 2018.

Næsten alle onlinebutikker, vi har været i kontakt med, fortæller om et Singles Day-udsalg med vækst, men også om en forholdsvis rolig Singles Day. Frem for alt er det sammenligningen med sidste år, der gør det svært at tale om kæmpe vækst, fordi Singles Day i 2018 faldt på en søndag. Vores vurdering er, at Singles Day 2019 vækstede med 10 procent i år, og det vidner om en udsalgsdag, der er ved at få godt fodfæste i Danmark, kommenterer Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

LÆS OGSÅ: Kan de nordiske e-handlere overleve konkurrencen fra Atlantens giganter? 

Singles Day er verdens største udsalg og satte i går ny rekord. Den kinesiske e-handelsaktør Alibaba solgte for 257 milliarder kroner på 24 timer.

Annonce