Elgiganten sniger sig ind på en lille halv milliard i drift

"Vores kunder sætter pris på kombinationen af ​​online- og detailhandel".

Elgiganten Nordic har rundet omkring 382 millioner kroner i driftsresultat – en stigning på 29 millioner i første halvdel af selskabets regnskabsår 2019/2020.

Samtidig er salgsindtægterne steget med fire procent til 13,8 milliarder kroner.

Annonce

I en udfordrende tid for detailhandlen er vi stolte af at øge både salg og fortjeneste. Med 10.000 talentfulde medarbejdere i Norden og 416 butikker mærker vi, at vores kunder sætter pris på kombinationen af ​​online- og den fysiske butik. Det afspejles i den stærke vækst inden for ”Klik & Hent”, hvor kunden bestiller online og kan hente varen en time senere i den nærmeste butik, siger administrerende direktør Erik G. Sønsterud fra Elgiganten Nordic, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Interview: Elgigantens mange tusinde kunder har skabt kø ved den digitale kasse


Store planer med serviceportefølje og outlet

Elgiganten oplever også stærk vækst i tjenester, hvor kunden kan få hjælp til at opsætte og tilslutte produkter samt beskytte, vedligeholde, reparere, udskifte eller opgradere dem.

Vi ønsker at være en rådgiver, som kunderne kan stole på, ikke kun gennem kompetente medarbejdere i butikkerne, men også i hjemmene, for dem, der har brug for det.

LÆS OGSÅ: Elgiganten snupper prestigefyldt pris i paladset

I den forbindelse kommer koncernen til at udvide sin serviceportefølje ved at tilbyde kunder finansiering i form af månedlige priser på forbrugerelektronik.

Derudover er det også planen at foretage store ændringer i koncernens "Outlet"-funktion til salg af brugte varer, som nu vil være tilgængelige både i butikker og online.

Her kan kunden få en nedsat pris for demo-, reparerede-, returnerede- eller beskadigede varer.

Annonce

Vi opgraderer Elgiganten Outlet, så brugte varer bliver meget mere synlige for kunderne. På denne måde kan kunden handle både mere bæredygtigt og til en reduceret pris, siger Sønsterud.

Erik G. Sønsterud har været leder for Elgiganten Nordic i seks måneder og er meget tilfreds med fremgangen. Men succes kommer ikke af sig selv - der skal investeres.

Vi bruger omkring 45 millioner kroner årligt på kompetenceudvikling for vores 10.000 ansatte. Det giver 64 millioner besøgende den bedst mulige hjælp i Elgigantens butikker, og det er helt afgørende for succes, konkluderer Elgigantens Nordic manager.

I oktober lancerede Elgiganten sin kundeklub i Norge, der også findes i Danmark, Sverige og Finland.

Målet er at nå 3 millioner medlemmer ved udgangen af ​​regnskabsåret.