Endnu en lagerrekord hos Jollyroom

E-handelens stærke vækst kræver løbende investeringer



For to uger siden meddelte Jollyroom, at de havde underskrevet en aftale om et nybygget lager på 20.400 kvadratmeter. Nu har de underskrevet endnu en kontrakt og tilføjer dermed yderligere 35.650 kvadratmeter e-handelslager. Den nye aftale omhandler af en ny bygning lige ved siden af ​​den eksisterende bygning, som forventes art være opført i løbet af 2020.

– Der er ingen områder i Göteborg-området, der er store nok til os. Derfor må vi tage sagen i egen hånd og sammen med vores ejendomspartnere bygge ejendomme, der kan bære vores ekspansive vækst. Dette bliver vores største lager til dato og bliver desuden et af de største byggeprojekter i Norden i 2019, siger Ole Sauar, CEO og majoritetsaktionær i Jollyroom i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Jollyroom investerer i automatisk pakkeløsning som den første internetbutik i Norden

Optimalt lager til e-handel

Jollyrooms nye lagerområde, som skal ligge i Hisingen Logistics Park på Göteborgs havn, får et samlet areal på 56.000 kvadratmeter. Lige som det forrige byggeri bliver det nye bygningskompleks miljøcertificeret.

– Vores nye faciliteter er designet til at opfylde kriterierne for lavt energiforbrug, luftkvalitet, fugtsikkerhed og arbejdsmiljø. Vi er stolte over at kunne flytte ind i en bygning, der er optimal for både medarbejderne og miljøet, siger Cecilia Olsson, logistikchef hos Jollyroom.

LÆS OGSÅ: Black Week hos Jollyroom: Tilvækst hiver 220 nye ansatte ombord

For at spare tid og skåne miljøet

I løbet af efteråret har Jollyroom underskrevet aftaler om fem bygninger i Göteborg svarende til et lagerareal på 86.500 kvadratmeter. Målet er at centralisere hele logistikvirksomheden, og disse lagerfaciliteter er kun et skridt i den langsigtede plan.

– Ved at centralisere vores logistikvirksomhed kan vi minimere antallet af interne transporter, hvilket både sparer tid og skåner miljøet. Som logistikorganisation vil vi også kunne strømline mange led ved at styre hele varestrømmen centralt. Alt i alt fører centraliseringen til øget effektivitet, økonomiske besparelser og et forbedret servicetilbud til vores kunder, afslutter Olsson.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest