Mobilen dominerer: 70 procent af ordrer

Øget salg og overskud hos Zalando 

Da Zalando den 1. august offentliggjorde sin rapport for andet kvartal af året, var det tydeligt, at virksomheden havde fået et anstændigt løft.

Annonce

Mest imponerende var den store stigning i antallet af besøgende, som nåede helt op på 986 millioner – en stigning på 34,3 procent i forhold til samme periode sidste år. Vi skal helt tilbage til 2013 for at se en lignende vækstrate.

Også antallet af aktive kunder (kunder, der har købt inden for det seneste år) steg markant.

Med en tilvækst på 3,7 millioner har Zalando nu 28,3 millioner aktive kunder fordelt på 17 europæiske markeder.

Således har Zalando øget sit salg og overskud sammenlignet med de samme måneder sidste år.

LÆS OGSÅ: Historisk stor kundetilgang for Zalando

En anden interessant ting er, at de mobile enheder nu dominerer besøgene hos den tyske e-handelsgigant.

I løbet af andet kvartal blev 83,5 procent af alle besøg hos Zalando foretaget via en mobilenhed.

En konkret procentdel af køb, der foretages via en mobiltelefon, fremgår ikke af selskabets pressemeddelelse, men ifølge virksomhedens pressekontakt Nathalie Fältlöv er det et stort flertal.

Annonce

Den mobile ordreandel er i øjeblikket på 70 procent, skriver hun i en e-mail til vores redaktioner.

I de senere år har vi flere gange skrevet om, at mobiltelefonen får mere og mere indflydelse på både trafik og ordrer, og skiftet til mobilens fordel har været meget tydeligt - ikke mindst inden for modehandel.

LÆS OGSÅ: Stadigt flere shopper med mobilen