Sinful: ”Vi forventer stor vækst igen i januar”

Kurven begyndte at falde.

Klokken 10.00 om formiddagen på Black Friday havde danske Sinful modtaget 1.500 ordrer, og var dermed godt på vej til målet, der var sat til 6.400 ordrer.

Samtidig regnede virksomheden med en fremgang på 45 procent, sammenlignet med Black Friday året før.

Annonce

Og til stor glæde for hele teamet i Højbjerg blev begge mål opfyldt, da den store shoppefest nåede sin ende – Sinful stod nemlig tilbage med et ordretal på lidt over 6.400 og en fremgang på 50 procent.

LÆS OGSÅ: ”Det bliver først rigtig vildt, når børnene er lagt i seng”

Men det ser ud til, at Black Friday-medvinden har fået konsekvenser for julehandlen.

I starten af december kunne vi mærke, at vores kunder stadigvæk var købeglade, men fra midt december begyndte kurven at falde. Det er svært at sige, hvad årsagen er, men vi forventer, at Black Friday, og Cyber Monday, har trukket meget af julehandlen, og det har skubbet købene fra vores kunder en smule, fortæller CEO hos Sinful, Tonny Andersen, til Ehandel.dk.

Efter en rekord-november har virksomheden vækstet mindre, end de havde forventet af en ellers indbringende december måned. Danskernes afholdenhed har dog ikke påvirket salget på Sinfuls resterende markeder.

LÆS OGSÅ: Sinful storsælger i Kina på Singles Day

Men til trods for et lidt ”sløjt” salg i december, har virksomheden dog haft succes med særligt én vare.

I et sammensurium af alskens produkter og sjove gimmicks, for det meste designet til brug i de mange danske soveværelser, har Sinful-kunder også kunne få fingre i den famøse Julekalender.

Annonce

Og den er gået som varmt brød.

Vi har solgt over dobbelt så mange Sinful-julekalendere, sammenlignet med sidste år. Så det har været en stor succes. Vi forventer også stor vækst igen i januar måned, afrunder direktøren.