Betaling

Er netbutikken dansk? Mange tager fejl

Det kan i disse tider være svært at afgøre ophavet af den netbutik, man lægger sin penge hos. Beskrivelsen af varer står måske på dansk, og priserne bliver også angivet i danske kroner, men det behøver ikke nødvendigvis betyde, at netbutikken er etableret i Danmark. En ny rundspørge viser, at næsten en tredjedel af forbrugerne…

”Den vildeste dag i QuickPays historie”

Der er blevet sat endnu en rekord for den sorte forbrugsfest, der i år faldt på den 29. november. Hos Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) lyder meldingen, at der fredag blev omsat for 750 millioner kroner rundt omkring i de danske netbutikker. Overordnet set er køb online steget med hele 57 procent, oplyser DIBS. Og…

Hvilke betalingsmetoder skal du vælge til din webshop?

Alle netbutikker er efterhånden klar over, at mødet med kunden skal foregå så gnidningsfrit, som overhovedet muligt. Det handler blandt andet om, at man kan tilbyde en række services, som de respektive kunder foretrækker – herunder de helt rigtige betalingsmetoder. Men hvilke online betalingsmetoder foretrækker danskerne egentlig? Der kommer løbende mange nye betalingsmetoder til, men…

Målbar effekt af 3D Secure hos danske netbutikker

Danske netbutikker bliver bombarderet med svindelforsøg. Ifølge FDIHs E-handelsbarometer for tredje kvartal 2019 har to ud af tre danske netbutikker på et eller andet tidspunkt haft udfordringer med svindel. Alene i dette års tredje kvartal har 28 procent af netbutikkerne været udsat for svindel eller svindelforsøg. Det mest almindelige svindeltype er kortsvindel, men virksomhederne i FDIHs…

Kortgiganter slår pjalterne sammen om ny betalingsløsning

American Express, Discover, Mastercard og Visa Implement går sammen om en ny betalingsløsning, som har fået navnet: ”Click to pay”. Efterhånden som e-handlen er kommet i rivende udvikling, hjælper ”Click to pay” med at tackle et stigende behov for en konsistent, enkel brugeroplevelse samt stærkere beskyttelse af betalingsoplysninger på tværs af alle typer digitale kanaler…

Ny tidsfrist for implementering af SCA kolliderer med julehandlen 2020

Onsdag den 4. september var en lettelsens dag for mange danske e-handlere. Årsagen til lettelsen var Finanstilsynets nyhed om en 18 måneders overgangsperiode til implementering af de kommende regler om SCA (Secure Customer Authentification), som kom kun 10 dage før reglernes ikrafttræden 14. september. Aftalen om en overgangsperiode kom i stand, efter at blandt andet…

De 7 vigtigste grunde til at kunden afbryder sit køb

Mere end hver tredje dansker har afbrudt et køb på nettet inden for de seneste tre måneder Masser af forbrugere ombestemmer sig i sidste øjeblik, når de handler på nettet. DIBS’ spritnye e-handelsrapport for 2019 viser, at 35 procent af danskerne har forladt en indkøbskurv i løbet af de seneste tre måneder. Selv om 35…

I kløerne på bagmandspolitiet: Bliver anmeldt for misbrug

Vil anke sagen Konkurrenceankenævnet stadfæster en afgørelse om misbrug i sag mod Nets’ datterselskab Teller. Det skriver Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i en pressemeddelelse. Konkurrencerådet har desuden besluttet, at sagen skal anmeldes til Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet (SØIK). Teller misbrugte ifølge afgørelsen sin dominerende stilling fra 2012 til 2016. Teller var i de…

Overgangsordningen for SCA-reglerne giver e-handlen ro på

Finanstilsynet er i dialog med betalingsbranchen om milepæle for implementeringen Finanstilsynet offentliggjorde i går, at man har besluttet at give betalingsbranchen yderligere 18 måneder til at implementere de nye regler om SCA for kortbetalinger på nettet. Finanstilsynets beslutning kommer, efter at virksomheder og brancheforeninger inden for betalings- og e-handels-branchen på det seneste har udtrykt bekymring…

FDIH jubler: SCA-reglerne er udskudt

Finanstilsynet møder e-handlerne med forståelse Tirsdag middag kunne FDIH begejstret meddele deres medlemmer, at den sidste tids dialog med Finanstilsynet har givet pote. Reglerne om SCA (Strong Customer Authentification), som skulle være trådt i kraft 14. september, er ifølge FDIH nu udskudt. – Det er en rigtig god nyhed for den danske e-handelsbranche og for…

ABONNÉR

Du går vel ikke glip vores nyhedsbrev E-handelsnyt?